Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
499
View
11
Reply

[Dunia] Recently, the issue of whether to wear a mask has become a hot topic.

[Copy link]

Author: RodaRingan2001       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-6-2020 11:13 AM | Show all posts |Read mode
Does wearing a mask have anything to do with freedom? If the epidemic prevention is effective, we should wear it. Freedom also has boundaries!

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-6-2020 06:02 PM | Show all posts
prevention is better than cure..
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Wear mask, talk less.
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:05 PM | Show all posts
Ramai x faham fungsi pakai mask ni.
Semua fikir mask x berkesan untuk halang covid dari masuk ke badan.
Yes, because tu bukan puca utama org suruh pakai.
Kite pakai untuk jaga kemaslahatan org lain, kalau kita yang ade virus, even kite sihat sekali pun.
Sbb mungkin kite belum nmpk symptom, atau mmg asymptomatic.
Jadi, nk elakkan penyebaran virus, kite pakai di tempat yg ade orang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Banyak juga baca isu pasal pakai mask ni. Pada iols baikla kita pakai. Kekadang nak terbatuk atau bersin tak sempat nak tekup dengan tisu. Jadi sekurang-kurangnya kita dapat elakkan dari kuman tersebar tanpa disedari.

'Front liners' boleh pakai mask seharian sambil bekerja dalam keadaan panas.. Jadi kita pun boleh la pakai mask.
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:11 PM | Show all posts
DG kata pakai mask di public area...
tak payah pakai dlm kete or masa jogging...
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Sula hati ko lah nak pakai ke tak..klu sakit diri sendiri yg susah, org lain tukang tengok je..

Nak ceritalah iols selalu pakai mask klu keluar, tadi gi kedai turun kereta ambil beg beratur the masuk kedai..dok dlm tu tengok2 org rasa mcm pelik, raba apa yg tak kena rupanya tak pakai mask, cepat2 bayar & keluar
Nasib baik lah org lain pakai belaka
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
monreyes replied at 1-6-2020 06:11 PM
DG kata pakai mask di public area...
tak payah pakai dlm kete or masa jogging...

Ye. Dia cakap sekiranya kita bersendirian.
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 06:31 PM | Show all posts
iols dalam kereta pon pakai mask walaupun sorang sbb tak pakai sunblock, nanti hitam
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 07:00 PM | Show all posts
pakai sajalah purdah


kulit pun xpanas


bertambah putih
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
stania83 replied at 1-6-2020 06:31 PM
iols dalam kereta pon pakai mask walaupun sorang sbb tak pakai sunblock, nanti hitam

Hitam kulit takpa jgn hitam hati.....

haaaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pakai ka mask.. Beli nasi belakang rumah pun aku pakai mask..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list