Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12524
View
301
Reply

[Tempatan] Kami bukan orang susah - isteri To'ki rasa dimalukan Pg.8 [Kehidupan daif To'ki dapat perhatian Ebit Lew]

[Copy link]

Author: Nahnukutu       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-7-2020 08:54 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Nahnukutu at 4-7-2020 01:38 PM

Kehidupan daif To'ki dapat perhatian Ebit Lew
WARTAWAN SINAR HARIAN | | 2 Julai 2020

image.png
Ustaz Ebit Lew bersama To'ki berbual mesra di sebuah pondok kecil di pinggir hutan Batu 12 Gombak, Selangor. - Foto Facebook Ustaz Ebit Lew

KEDAIFAN kehidupan penyanyi yang terkenal dengan lagu Seni Berzaman, To'ki menarik perhatian pendakwah popular, Ustaz Ebit Lew.

Menerusi perkongsian Ustaz Ebit Lew atau nama sebenarnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew menyantuni Toki dan isterinya, Sharifah Fairuz Syed Yusof yang tinggal di sebuah pondok kecil di pinggir hutan Batu 12 Gombak, Selangor.

Tinggal di pondok itu sejak setahun lalu, To'ki atau Mohd Zaki Mansur menyambut baik kehadiran Ustaz Ebit Lew.

Kata Ustaz Ebit Lew, sebaik menerima berita sedih melibatkan penyanyi terkenal itu, beliau bergegas untuk melihat sendiri kehidupan mereka.

Dari kejauhan, To'ki senyum mesra dan terus memeluk Ustaz Ebit Lew seolah-olah sudah lama mengenali satu sama lain.

"Sebak sayu tadi ziarah Toki. Best-best lagu. Ramai tag saya di FB berita ini. Saya terus ke sana. Sampai saja dah berdebar kata, ALLAH ke dalam juga ini.

Sekali sampai pondok ini dah setahun Toki tinggal bersama isterinya yang sakit. Toki berkhidmat jaga dan uruskan isteri kerana isteri tak boleh bergerak sangat. Dari jauh Toki terus sambut saya dan terus peluk saya.

Tak sempat nak cakap apa-apa. Macam dah lama kenal. Terus Toki kata kenapa ustaz buat semua ini. Kebaikan pada semua orang tanpa harap balasan. ALLAH sayang ustaz, katanya menerusi hantaran di Facebook.

image.png
Ustaz Ebit Lew memeluk erat To'ki sebaik tiba di rumahnya. - Foto Facebook Ustaz Ebit Lew

Menurutnya, beliau akan membantu dan menyumbang pam air buat keperluan To'ki dan isterinya.

Selain itu, difahamkan seorang individu yang dikenali sebagai Hamid dari Kulim, Kedah juga akan menyumbangkan kayu pain untuk membina sebuah rumah buat Toki dan isteri.

"Saya hadiahkan juga sebuah peti ais dan mesin basuh. Insya-ALLAH, kita akan bantu mencantikkan rumah ini dan bersyukur kerana dapat berkongsi ilmu, kasih sayang kepada mereka," katanya.

Dalam pada itu, Ustaz Ebit Lew juga memuat naik beberapa gambar bersama To'ki dan isteri hingga memperoleh 59,000 tanda suka, 4,400 perkongsian daripada netizen.

Difahamkan, ketika ini Toki menjaga isterinya yang mengalami masalah tulang pinggul akibat kemalangan 10 Jun lalu hingga pergerakan terbatas.

Sebelum ini, kisah kehidupan To'ki menarik perhatian hingga ramai tampil menghulurkan bantuan kepadanya.

image.png
Ustaz Ebit Lew menyuakan To'ki makan ketika ziarah.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... _campaign=Kehidupan daif To ki dapat perhatian Ebit Lew&utm_content=&utm_term=
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-7-2020 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Jab....nak repair pondok tu atas tanah tu ...itu tanah To'ki ker? Ker tanah kerajaan? Nanti dah siap proper rumah takut kena chase pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Tepi sgt rumah tu dgn jln....klu ada yg mabuk, terus di sondolnya.....

Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
BIASAN kaca itu...tersenyum memandangku...membongkar satu noda...menghiris satu jiwa.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
muka ebit lew cam geli jah masa dipeluk toki..(buruk sangka btol meols)..hihi
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Solat ke tak to'ki ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigehhh bawak cameraman...kalau peluk angle xlawa kena repeluk ke cystty???
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul. Kalau tanah kerajaan seeloknya diambil tindakan. Bukan tak simpati tapi takut akan galakkan orang lain buat benda yang sama(penempatan/binaan haram atas tanah kerajaan)
Sepatutnya kalau nak membantu usahakan untuk penempatan kekal yang selesa dan selamat.(mohon PPR ke). Buat baik berpada-padala
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
adm7 replied at 2-7-2020 09:54 PM
Betul. Kalau tanah kerajaan seeloknya diambil tindakan. Bukan tak simpati tapi takut akan galakkan o ...

maka ketawalah rohingya berguling guling di bukit malut langkawi..kerna tanah yg mereka duduki sekarang ni...bukanlah dibawa daripada rakhine mahupon cox bazaar..melainkan Tanah Melayu semata mata.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
penampilan tak pernah nak berubah...berubahlah semoga segera insof
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 10:21 PM | Show all posts
famri7 replied at 2-7-2020 09:53 PM
Gigehhh bawak cameraman...kalau peluk angle xlawa kena repeluk ke cystty???

              

Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan ka.. Kena jarak sosial? Kita masih ikutkan?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Hm, x bole ke mohon rumah pprt? Bkn nk ckp apa, duk dlm hutan mcm tu takut ada binatang buas ke, ular ke dri celah semak nun.

Bahaaya utk wife dia. Kalo pape jadi, susah nk lari

Anyway, semoga Allah mudah kan la hdup toki ni. N kalo masih mendadih, hrp berubah la. Crik keje tetap
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Kt jln dalam gombak kg orang asli tu ke ni
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Sia2 saja kesiankan penagih.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa sampai macam ni tokki?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin lama makin annoyed i dengan elbit lew ni. Tak tau nape. Ke hati i dah hitam?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Posting EL ni kat fb siap ada yg share no acc toki, ajak ramai2 menyumbang. Harap2 dia gunakan sebaik mungkin, bukan utk mendadih lg
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2020 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
adm7 replied at 2-7-2020 09:54 PM
Betul. Kalau tanah kerajaan seeloknya diambil tindakan. Bukan tak simpati tapi takut akan galakkan o ...


Kalau rohingya boleh plk sampai beranak pinak kat sini.hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Gomea at 3-7-2020 12:06 AM

Sudah-sudahlah tu. Macam takde orang lain pulak yang nak ditolong.
Dah siasat habis2 ke tu tanah siapa?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list