Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
15548
View
255
Reply

"Rasa Macam Perlu, Tapi Sesuai Ke?" - Shuib Pertimbang Gelaran Datuk

[Copy link]

Author: Lilrose       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-7-2020 11:41 AM | Show all posts |Read mode
Perniagaan semakin rancak, pelawak Shuib mendedahkan dia telah ditawarkan kurniaan gelaran Datuk dari sebuah negeri.


Bagaimanapun, dia kini sedang mempertimbangkannya atas beberapa faktor sebelum menerima gelaran berkenaan.




Kredit foto: IG



"Sejujurnya, memang ada tawaran dari sebuah negeri dan kami akan adakan perjumpaan untuk berbincang mengenai perkara ini.

"Tapi, saya masih fikir-fikir lagi, saya ada bertanya pendapat orang lain termasuk pihak pengurusan dan rakan-rakan terdekat dahulu.

"Ada yang kata macam tak sesuai sebab saya masih bekerja sebagai penyampai radio dan sebagainya. Saya sendiri tertany sesuai ke nak dapat gelaran itu walaupun mereka kata kriteria itu sudah cukup. Tak tahulah, kita tengok dulu macam mana," katanya kepada mStar.


Katanya, walaupun dari sudut bisnes dia perlu mempertimbangkan tawaran gelaran berkenaan, namun secara peribadi Shuib merasakan bahawa dia memerlukan gelaran itu.




  


"Saya selalu hadir mesyuarat dan berbincang mengenai perniagaan dengan usahawan bergelar Datuk Seri dan Datuk. Ada kala saya rasa janggal diri.

"Apabila ada gelaran mungkin dia rasa lain sikit. Itulah tak tahu nak cakap apa!


"Ada beberapa perkara lain lagi perlu saya pertimbangkan sebelum yakin untuk menerima gelaran itu," ujarnya. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-7-2020 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Baju cekelet tu shukri yahya ke?. Handsomenya.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Dr negeri bauksit ke??netizen yg bijak tu xkn la rase ko bermanfaat utk negara smpai leh dpt datuk
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:46 AM | Show all posts
setakat tawaran untuk jual beli, tak yah nak up sangat hahahha

bukannya tawaran pencalonan sebab sumbangan kpd rakyat jelata punnn
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Yuckkkk sgt nak panggil dia ni dato
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
.. konon2 layak tp rasa xselesa dgn gelaran....

So??
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:51 AM | Show all posts
Dh Bnyk duit beli je lah..klu bole beli title TUN..
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:53 AM | Show all posts
better tak payah laa. dh la kena keluar duit sdri. dikeji plak pakai gelaran gitu
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:55 AM | Show all posts
sama mcm dato gelang ajaib ....nak sebut pun mcm x koserrr.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Dye dgn jep ada masalah ke? Da jarang nmpk komen2 ig
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa sumbangan dia ni Boleh dapat gelaran datuk tu??? Kalau tawaran gelaran tu kena keluarkan duit, baiklah invest beli hartanah, nak2 skrg ni semua tgh jatuh harga ni...
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:00 PM | Show all posts
tanyalah cermin..
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
dia ni byk betul berbisnes mcm mcm bijak guna peluang yg ada sbb tu kaya raya. yg terbaru air bubble bee tu igtkn dia sorg punya rupanya jv dgn 4-5org partner, dato pn ada. no wonder boleh buka byk branch.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
lolipopbiru replied at 3-7-2020 12:00 PM
dia ni byk betul berbisnes mcm mcm bijak guna peluang yg ada sbb tu kaya raya. yg terbaru air bubble ...

ni bisnes bermusim je...ko tgk tutti fruiti ape jadi skang...
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Datuk shuib? Datin Sarah? Kahkah
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin kembang hidung sarah
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Gelaran datuk semakin trash
Maaf
Ramai sangat dah dpt
Yang dpt pun ntah apa2
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
captainQUE replied at 3-7-2020 11:58 AM
Apa sumbangan dia ni Boleh dapat gelaran datuk tu??? Kalau tawaran gelaran tu kena keluarkan duit, b ...

Perlu menyumband duit kat yang bagi tu rasanya. Hahaha.
Rasanya negeri Bauksit dah stop kot bagi gelarab merapu semenjak dah jadi Agung ni. Yang jual selalunya, Melaka, Kerajaan Melaka (2 wilayah yang berbeza ya) dan Yindon dimana ex-husband cleopatra beli dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:10 PM | Show all posts
apa kriteria yg melayakkan dia untuk dpt gelaran tu?

Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2020 12:12 PM | Show all posts
utk berjaya tak perlu gelaran dato' tu sbb skg byk sgt yg pegang gelaran dato' (lebih2 lg yg muda2) termasuk kategori sampah segala sampah.
contohnya si belon sorang tu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list