Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5666
View
88
Reply

[Tempatan] Adik Ini Menangis ‘Oyen’ Rosakkan Kerja Sekolahnya, Si Kucing Terlantar Lepas Penat Buat ‘Jahat’

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-8-2020 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Perasan tak kucing warna Oren sering menjadi bualan ramai kerana sifatnya yang nakal dan ‘selamba’ membuatkan orang ramai tidak berpuas hati dengannya. Tidak dinafikan, kucing peliharaan sangat comel dan sering menunjukkan aksi yang mencuit hati.

Tetapi, nasib seorang adik perempuan ini tidak baik apabila kucing peliharaannya yang bernama “Gemuk” atau panggiln manja ‘Muk’ telah merosakkan kerja sekolahnya.

“Disebabkan seekor Oyen rosak homework 3 muka”

Menerusi video tersebut, adik ini menangis kekecewaan apabila kucing kesayangannya telah ‘mengoyakkan’ tiga helai muka surat kerja sekolahnya. Kalau perkara ini terjadi pada korang, mesti akan ‘stress’ jugak kan? Ya lah, bila si ‘pelaku’ bersenang lenang tidsur setelah buat kerja jahat.

Apa yang membuatkan adik ini ‘panas hati’ apabila Si Oyen ‘selamba’ tidur setelah ‘penat’ rosakkan kerja sekolah tuannya.

Susulan daripada kes tersebut, si kucing tersebut dikatakan telah diperintah berkurung selama sehari setelah melakukan kesalahan mengoyak kerja sekolah budak perempuan tersebut.

Oyen dibebaskan dari hukuman dikurung sehari di dalam sangkar.

Sumber: Amar Zahidin
Screenshot_2020-08-09-06-51-09-47.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 9-8-2020 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
aku mmng suka banget sama kucing..tpi utk bela dan biaya dan jadi tuan si kucing aku tidak mau. anak nangis nangis nk beli kucing gebus dari penjual aku tak bgi. malaslah nk jaga.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 9-8-2020 07:08 AM
aku mmng suka banget sama kucing..tpi utk bela dan biaya dan jadi tuan si kucing aku tidak mau. anak ...

Diri sendiri tak terurus,terumbang ambing.... nak urus kucing macam mana kheuun?

kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Betul ke kucing oyen selalunya nakal

Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 07:33 AM From the mobile phone | Show all posts
evian... replied at 9-8-2020 07:10 AM
Diri sendiri tak terurus,terumbang ambing.... nak urus kucing macam mana kheuun?

kahkahkahkah

itula..sendri pon tak terjaga ada hati nk jaga kucen.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Kucing oren..iols igt lagi masa kecik dulu,dilaman rumah nenek iols ada seekor kucing color ni xtau sape punya lepak tepi pagar bawak anak2 kecik..satu hari tu iols pegi tepi pagar tu tgk anak dia poo poo kat ctu,so iols jerit la knp poo poo sana plakk..mak kucing tu pelan2 dtg kat iols lps tu duk hidu2 poo poo anak dia n try makan(serius mmg btl)sambil pandang iols muka sedih je even iols masa tu kecik lg tp tau juga rasa belas simpati,so iols tarik ibu dia gosok2 kepala sambil bermonolog aku bkn nk ko buat camni..hmmm
Lps tu scra tak rasmi iols bela kucing2 tu(setakat bela gitu2 kat laman)tu tp xtau dia dpt mknn kt mana..nenek tak suka kucing.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 07:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Kucing oren mmg nakal. Family bela 3 ekor, hitam putih dan oren. Oren paling muda dan plg nakal sekali tak reti dok diam. Ada ja benda dia nak buat dan suka berak dalam rumah.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 08:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Huwaa.. Teringat aku oyen yg gebu gabas, gemok dan kena curi..
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Sian adik tu nangis2
Yg oyen buat derk je bantai tido
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Haha Oyen tido selamba tak terkesan pun orang menangis ke apa
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
kite hntr je oyen ke restoren vietnam, biar ko jd lauk oyen oiii..
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 08:48 AM | Show all posts
rospinki replied at 9-8-2020 07:08 AM
aku mmng suka banget sama kucing..tpi utk bela dan biaya dan jadi tuan si kucing aku tidak mau. anak ...

Cakaplah bahasa Melayu ,janganlah cakao bahasa indon.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:00 AM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 9-8-2020 08:33 AM
Sian adik tu nangis2
Yg oyen buat derk je bantai tido

Dia bkn tido....dia buat buat tido.....elok je ekor dia goyang goyang.....
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Comelll, mcm garfield.
Iols tengok jauh boleh lah, datang nak gesel2 iols lari. Kalau datang kat meja iols halau syuh syuh, mesti org ingat iols kejam. Huhu. Iols suka kucing yg takut dgn org, jadi dia tak datang dekat2 senang nak kasi makan. Takde nak gesel2.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:06 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 9-8-2020 09:00 AM
Dia bkn tido....dia buat buat tido.....elok je ekor dia goyang goyang.....

Hehe kesian adik tu......
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:06 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 9-8-2020 07:08 AM
aku mmng suka banget sama kucing..tpi utk bela dan biaya dan jadi tuan si kucing aku tidak mau. anak ...

Sis.. kucing senang sis.. potty train pun senang.. kurung je dlm bilik air sama potty tu, janji dia kicin or vera sekali, settle.. but monitor la dlm seminggu mcm tu.. tp awas jgn kasik dia buat port tpt lain nnti jd port baru

Tak yah beli sis.. if pegi mn2 ada ank kucing ikut kita.. ambil sis.. ada rezeki dia dgn chuols tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:15 AM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 9-8-2020 08:48 AM
Cakaplah bahasa Melayu ,janganlah cakao bahasa indon.

Emangnya dia indon barangkali. Maka biarkan aja sih...
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahaha, comel gila si Gemuk nih. Nakal lak tu. Geram je tgk. Terpksa la adik ni salin balik homework dia tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 9-8-2020 08:48 AM
Cakaplah bahasa Melayu ,janganlah cakao bahasa indon.

Kau pernah dengar dia purr macam kuceng?

kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2020 09:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Relax je ko eh cengg.. da tau tu ko punya kerja, ko buat2 x salah ya?? Nnt dia.. mlm ni tdo luar.. haha!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list