Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
4502
View
74
Reply

[Tempatan] Jangan jadi diktator, kata Anwar Ibrahim pada PM

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-10-2020 07:49 PM | Show all posts |Read mode
Jangan jadi diktator, kata Anwar pada PM

https://www.malaysiakini.com/news/547826

Diterbitkan Hari ini 7:37 pm
Dikemaskini Hari ini 7:42 pm



Presiden PKR Anwar Ibrahim menyifatkan keputusan kabinet untuk melaksanakan darurat memungkinkan negara menjadi kerajaan diktator.

Dakwa ketua pembangkang, kerajaan mahu menjadikan Covid-19 sebagai alasan bagi menyekat proses parlimen.

Pengisytiharan darurat hanya dilakukan bilamana terdapat unsur ancaman pada keselamatan negara.

Tetapi apabila kerajaan itu sendiri yang menjadi punca pada ancaman keselamatan, maka langkah darurat ternyata suatu langkah kebelakang yang akan memungkin kediktatoran.

Saya menggesa Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menimbang semula keputusan ini kerana ia ternyata suatu keputusan yang pendek akal dan penting diri, katanya.

Pagi tadi, mesyuarat khas kabinet di Putrajaya dilaporkan bersetuju dengan pelaksanaan darurat bagi menangani Covid-19.

Muhyiddin dipercayai baru selesai menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Abdulaziz di Kuantan.


Selingan: Iklan kat Malaysiakini...


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-10-2020 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Please stop being selfish la all these politicians pity us all
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Sumbat balik nuar Masuk penjara bole x..
Bisingggggg
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
darurat la utk tlg Muhyidin kekal jd PM...
sapo yg sanggup lps jawatan PM?..! atok yg letak jwtn PM pun dok meroyan nk jd PM lagi smpi mampuih... abg non yg forever PM tepi pun dok sanggap nak jd Real PM...
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Apahal nih
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Diamlah.. pi jaga cucu tu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia nak jadi diktator ang sakit bontot kenapa? Sakit hati la tu.. Sebab kekal jadi PM tepi
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah melepas lagi sekali , kesian kat abg non dan follower nya.abah yiddin lg bijak dpt terus kekal pm
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Atok bertahun jadi diktator tak bising plak.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak didik tun m bikin negara huru hara...
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:01 PM | Show all posts
senyap je atok?
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku doakan sesiaper yang porak perandakan negara malaysia akan diazab di neraka yang paling dahsyat
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
teen_angelJB replied at 23-10-2020 08:05 PM
Sumbat balik nuar Masuk penjara bole x..
Bisingggggg

Cmtu je. Pastu abah porak perandakan sistem, x bsing pula?
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau pemimpin dulu smpai skg selama ni diktator rasanya bam non dh lama pergi menghadap ilahi
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
emera replied at 23-10-2020 08:20 PM
Diamlah.. pi jaga cucu tu.

Abah tkde cucu ke nk jaga kalau ikot pemahaman ko? Cuba jawab sikit
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengisytiharan darurat hanya dilakukan bilamana terdapat unsur ancaman pada keselamatan negara.

Cermin diri tu sikit..plishhh
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:14 PM From the mobile phone | Show all posts
caprut replied at 23-10-2020 09:12 PM
Abah tkde cucu ke nk jaga kalau ikot pemahaman ko? Cuba jawab sikit

Abah sapa??
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
emera replied at 23-10-2020 09:14 PM
Abah sapa??

Abah la, komen suruh anwar layan cucu. Tp hujung2 ko yg xpaham
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:17 PM From the mobile phone | Show all posts
caprut replied at 23-10-2020 09:15 PM
Abah la, komen suruh anwar layan cucu. Tp hujung2 ko yg xpaham

Lerrr  PM itu kaa? Itu tgh sibuk bekerja.. yg aruk sorg ni banyak keje ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2020 09:18 PM From the mobile phone | Show all posts
emera replied at 23-10-2020 09:17 PM
Lerrr  PM itu kaa? Itu tgh sibuk bekerja.. yg aruk sorg ni banyak keje ke?

Haha, aku ketawa.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list