Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2341
View
37
Reply

Bunuh Ibu Bapa, Nenek Dan Adik Sebab Takut Kantoi 'Ditendang Universiti'

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-10-2020 06:28 PM | Show all posts |Read mode
Lelaki membunuh empat ahli keluarganya bagi mengelak penipuannya terkantoi.


Mirror melaporkan, Menhaz Zaman, 24, membunuh ibunya, Momotaz Begum, 50, bapanya, Moniruz Zaman, 59, adik perempuannya, Malesa Zaman, 21, dan neneknya berusia 70 tahun, Firoza Begum pada Julai tahun lalu.




Kredit foto: Mirror




Lelaki dari Markham, Kanada membunuh mangsa sehari sebelum dia kononnya menerima ijazah kejuruteraan dari Universiti York.


Hakikatnya, suspek hanya menghabiskan masa di pusat beli-belah, gim dan bermain permainan video selepas 'ditendang' dari universiti akibat gagal dalam pengajiannya.


Dalam keterangannya di mahkamah, selepas melakukan pembunuhan itu dia mengirim pesanan ringkas kepada rakan-rakan di laman sosial dengan mengatakan dia telah merancangnya selama tiga tahun.


Rakan-rakan yang terkejut dengan kiriman teks itu melaporkannya kepada polis yang kemudian menemui mayat kesemua mangsa di rumah keluarga bekernaan.


Bulan lepas, Zaman mengaku bersalah melakukan pembunuhan darjah dua terhadap ibunya dan pembunuhan darjah pertama terhadap nenek, adik serta bapanya.




Kredit foto: Mirror




Katanya kepada polis, dia membunuh ibunya sekitar jam 3 petang pada 27 Julai 2019 sebelum membunuh neneknya sejam kemudian dengan mengelar leher kedua-dua mangsa.


Dia kemudian bermain permainan video dan tidur sekejap sementara menunggu adik dan bapanya pulang dari kerja.


Ketika perbicaraan mahkamah dalam talian pada Isnin, peguam Kevin Stewart memaklumkan hasil bedah siasat mendapati kedua-dua mangsa itu dihentak di kepala dipercayai menggunakan tuil besi sebelum mengelar leher bapa dan adiknya.


Zaman berdepan hukuman penjara 100 tahun jika didapati bersalah.


Pendakwa dan pihak pembelaan mencadangkan tertuduh dijatuhi hukuman penjara seumur hidup tanpa peluang pembebasan bersyarat selama 40 tahun bagi keempat-empat pembunuhan itu iaitu 15 tahun bagi pembunuhan ibunya dan 25 tahun bagi pembunuhan tiga mangsa lain dan hukuman dijalankan serentak.


Mahkamah menetapkan 2 November sebagai tarikh jatuh hukum.  - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 27-10-2020 06:52 PM | Show all posts
gile kau ni. x layak hidup
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Rupa mcm melayu sikit2. Dah tertekan sgt kot living in a lie.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Deeyyyy.....kao nih lebih Hina daripada binatang...
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:24 PM | Show all posts
mungkin akibat terpengaruh dgn permainan video yg dia ketagih
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Dh bunuh selamba main game
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana lg best? Kantoi study ke kantoi membunuh?
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:43 PM | Show all posts

Hotak Kau

crossline replied at 27-10-2020 06:52 PM
Rupa mcm melayu sikit2. Dah tertekan sgt kot living in a lie.

Aku keturunan kelen.  Engkau tu racist pade melayu..

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:47 PM | Show all posts
rasanya tekanan, dengan bil hutang belajar lagi!
sape nak bayar khennn takkan mak bapak dia nak tanggung dia main game selama2nya
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Gilaaaaa la.. Dasar anak tak guna.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni psycho teruk
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by crossline at 27-10-2020 08:35 PM
tumpanglalu74 replied at 27-10-2020 07:43 PM
Aku keturunan kelen.  Engkau tu racist pade melayu..


Amboiiiii sedapnya budi bahasa, siap highlight "Hotak kau" ye.... Sikit2 racist, sikit2 racist, kau tu yg hati hitam asik nak pikir org racist je, ke ko tu yg racist kat melayu? Patutlah perangai pun saiko mcm pembunuh ni, sama keturunan rupanya... Nah ambik nak sgt tuduh aku racist kan?! Kau gi main fb je lah kalau nak merempam mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:35 PM | Show all posts

Memang Kau Racist

crossline replied at 27-10-2020 08:26 PM
Amboiiiii sedapnya budi bahasa, siap highlight "Hotak kau" ye.... Sikit2 racist, sikit2 racist,  ...

Sume nak tudoh melayu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by crossline at 27-10-2020 08:43 PM
tumpanglalu74 replied at 27-10-2020 08:35 PM
Sume nak tudoh melayu..


Bijak sgt kau ni, nak triggered bagai....aku kata rupa dia mcm melayu sbab kawan aku ada muka sikit2 mcm si saiko tu lah pandai.... Tgk adik ppuan yg kena bunuh tu pada pandangan mata kero aku ni pun mcm melayu gak, cantik kot. Ko gi cekap kat psy je lah esok, masalah otak ko truk tahap tak boleh bawak bincang.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:43 PM | Show all posts

Takde Macam Melayu Pon

crossline replied at 27-10-2020 08:40 PM
Bijak sgt kau ni, nak triggered bagai....aku kata rupa dia mcm melayu sbab kawan aku ada muka siki ...

Otak ko tu yang rosak..
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
dah migrate ke kanada pon tetap tak berubah...
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 27-10-2020 08:43 PM
Otak ko tu yang rosak..

Pakcik /makcik main lah word kaler2 & bold mcm budak2 puas2 ye. Cikgu saya kata " dont argue with stupid people" tatatititutu
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:48 PM | Show all posts

Therefore

crossline replied at 27-10-2020 08:47 PM
Pakcik /makcik main lah word kaler2 & bold mcm budak2 puas2 ye. Cikgu saya kata " dont argue with  ...

I will stop arguing with U..  Tatatititutu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar pulak baca komentar hari inniy.
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2020 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by crossline at 27-10-2020 08:54 PM
tumpanglalu74 replied at 27-10-2020 08:48 PM
I will stop arguing with U..  Tatatititutu..


Btw,ko ada harapan nak jadi psy mcm pembunuh ni, maklum le keturunan sama kan... bawak2 lah gi berubat ke, gi hospital cari wad psikiatri tau... Goodluck, all the best!
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list