Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
5021
View
89
Reply

[Tempatan] Berhadapan pertuduhan meliwat remaja 15 tahun, Ariff Haikal teresak2 mohon mahkamah beri jaminan kerana sudah insaf

[Copy link]

Author: Nahnukutu       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-11-2020 12:07 PM | Show all posts |Read mode
Teresak-esak mohon mahkamah beri jaminan
MyMetroMutakhir

image.png

Mohamed Farid Noh
farid_noh@bh.com.my

Johor Bahru: Seorang lelaki didakwa di Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini, atas pertuduhan meliwat seorang remaja berusia 15 tahun, Ahad lalu.

Tertuduh, Abang Ariff Haikal Abang Zaidel, 22, mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim V M Mabel Sheela.

Mengikut pertuduhan, Abang Ariff Haikal didakwa sengaja melakukan persetubuhan bertentangan aturan tabii dengan remaja berusia 15 tahun di ruang tamu sebuah rumah di Bandar Baru Uda, di sini, kira-kira jam 5 petang, 8 November lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377A Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nur Sulehan Abd Rahman manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, Nur Sulehan memohon mahkamah tidak memberikan jaminan ke atas tertuduh dengan alasan ia kesalahan yang tidak boleh dijamin namun memohon mahkamah menetapkan jaminan sebanyak RM30,000 jika membenarkannya.

Bagaimanapun, hakim berkata beliau akan mempertimbangkan jaminan jika tertuduh membuat rayuan apatah lagi dengan keadaan penjara yang sesak dan penularan wabak Covid-19.

Tertuduh yang menangis teresak-esak kemudian memohon mahkamah memberikan jaminan dengan jumlah rendah kerana baru dibuang kerja tiga bulan lalu selain sudah insaf dengan perbuatannya.

Hakim kemudian memerintahkan tertuduh dijamin RM5,000 dengan dua orang penjamin, perlu melapor diri di balai polis berhampiran sebulan sekali selain dilarang mengganggu saksi dan mangsa.

"Mahkamah harap kamu akan datang untuk sebutan semula kes kamu nanti sebelum jam 9 pagi selepas ini.

"Jangan beri alasan sakit perut, beri sijil sakit dan sebagainya. Mahkamah beri jaminan sebab percayakan kamu dan jangan sia-siakannya, " kata hakim.

Sebutan kes ditetapkan pada 15 Disember depan bagi penyerahan laporan perubatan.

Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 15 November 2020 @ 10:42 AM


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 15-11-2020 12:08 PM | Show all posts
@Kurex ke ni?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka nmpk budak baik2 ja
Syg ya dik Muda lg tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
You're sorry cause you got caught je khenn
Kalau x, dgn budak ntah mana mana lg menala
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
muka baik..ada rupa..syg betul..kalau muka mcm pecah rumah mmg kena carut jer bdk ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau nak menala pun jgn lah dgn budak bawah umur..cari la rakan sebaya..
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Cemaner leh kantoi?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa cari mangsa budak2 lagi? Kat umah mana ni?

Mengikut pertuduhan, Abang Ariff Haikal didakwa sengaja melakukan persetubuhan bertentangan aturan tabii dengan remaja berusia 15 tahun di ruang tamu sebuah rumah di Bandar Baru Uda, di sini, kira-kira jam 5 petang, 8 November lalu.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Budak 15 tahun tu repot ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm bodoh je Berita ni. X tau ujung pangkal. Ruang ramu rumah Sapa kejadian berlaku. Apa hubungan tertuduh dgn mangsa.

Mangsa laki ke perempuan. Seriously sampah Berita mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:53 PM | Show all posts
Masa nak buat jahat tak beringat dah jadi baru kata dah insaf macam baca skrip je.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Themilo replied at 15-11-2020 12:08 PM
@Kurex ke ni?

Muka ada iras sikit, kakak
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dijauhkan dari keturunan kita berperangai seperti ini.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sape suruh kau ambik yg bawah umur.  @Themilo ada, kak @dudaberhias ada...
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 15-11-2020 12:13 PM
You're sorry cause you got caught je khenn
Kalau x, dgn budak ntah mana mana lg menala

I second you
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Takdanya nak taubat la geng gini.
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sorry i skeptical...tp klu dh terjebak bleh insaf ke uols??? Klu x kna repot n kna tangkap, x insaf ke mcm mna?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 01:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni suka sama suka rasanya ni.. Tapi sebab bawah umur, dikira macam kes rogol juga kan? Ke macam mana?
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 01:21 PM | Show all posts
sian heols tak reti bertinder or wechat kot...
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2020 01:22 PM | Show all posts
Kurex replied at 15-11-2020 12:56 PM
Sape suruh kau ambik yg bawah umur.  @Themilo ada, kak @dudaberhias ada...

tu la... kalau @Themilo takde boleh je pass kat kurex kan.. jangan kata kat ruang tamu... kat tepi semak pun boleh choiiii
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list