Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
26950
View
249
Reply

Kes Saman Balu Abam Bocey Bermula- Ali Puteh Bukan Penakut, Sedia Pertahan Maruah Keluarga

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-3-2021 04:33 PM | Show all posts |Read mode
Kemelut antara Ali Puteh dan balu Abam, Nor Hidayah memasuki fasa baharu apabila kes saman antara mereka berdua mula didengar di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.


Kes berkenaan sudah didengar di depan hakim melalui prosedur dalam talian pada 16 dan 17 Februari.




Foto: IG




"Sepatutnya kes tersebut didengari pada September tahun lalu namun terpaksa ditunda untuk beberapa kali disebabkan PKP. Alhamdulillah kes saman melibatkan tiga pihak sudah mula didengari pada 16 dan 17 Februari lalu secara online.


"Saya pun tak boleh nak kongsi lebih sebab kes ini masih berjalan dan Insya-Allah pada 17,18,19 dan 29 Mac depan akan ada perbicaraan selanjutnya," katanya kepada mStar.


Ali Puteh telah mengeluarkan saman terhadap Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman pada 27 Ogos lepas.


Saman tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).




  



Ia merupakan tindakan balas terhadap Nor Hidayah terlebih dahulu mengeluarkan saman terhadapnya dengan tuntutan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.


Di Instagram, Ali meluahkan rasa lega apabila prose undang-undang itu akhirnya bermula.


"Alhamdulillah, kes pun dah bermula di mahkamah. Saman menyaman pun dah mula dibahas. Mantap! Pepatah ada mengatakan sarang tebuan jangan dijolok. Hint sikit sajalah pada netizen semua yang banyak memaki hamun saya.


"Insya-Allah lepas ini anda akan terdiam dan tersipu-sipu malu memikirkan makian anda pada saya. Allah tu Maha Mendengar, Maha Adil. Buat baik dibalas baik. Best pertama kali naik mahkamah.


"Gelak dan senyum melihat gelagat masing-masing. Jangan dibiar maruah keluarga dipijak-pijak. Demi mu wahai abang Abam Bocey, semoga dipermudahkan urusan fitnah ini. Berani kerana benar," tulisnya di kapsyen.


Malah Ali juga menjelaskan kepada netizen yang meuduhnya sengaja tak hadir ke  Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam ketika sebutan kes tuntutan faraid pada 10 September tahun lepas.


"Status yang saya muat naik itu ditujukan kepada netizen yang pernah maki dan tuduh saya penakut nak hadir ke mahkamah untuk kes tuntutan faraid.


"Jadi di sini nak jelaskan saya tidak hadir pada waktu itu sebab ia bukan kes atas nama saya. Bahagian faraid itu tak ada kena mengena dengan saya, jadi kenapa saya perlu hadir.


"Yang buat saya marah... netizen yang tak tahu perkara sebenar, mereka maki dan tuduh saya macam-macam. Untuk kes saman melibatkan saya, sudah tentulah saya akan hadir." -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-3-2021 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana datang suma orang gemuk2 ni?  Pastu kawen dok telan pil biru, jantung kenot take it, mninggal.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 04:46 PM | Show all posts
Nenasketum replied at 4-3-2021 04:41 PM
Mana datang suma orang gemuk2 ni?  Pastu kawen dok telan pil biru, jantung kenot take it, mninggal.

dari planet jupiter
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
HA HA HA

* cer bayangkan seolah abam tu tgh perati tindak tanduk semua. Agak2 sedih tak dia tgk apa yg jadi?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini semua poyos ye tuan2 puan2
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 04:59 PM | Show all posts
kalau kalah, apa pulak nak digorengnya siali ni..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemain ek berkata2 dlm socmed mcm dia terpaling benar dari semua yg benar..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Ali gebang jgn x gebang
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Ucapan macam dah confirm menang saman...
Bawak bersabar dulu ali, awal lagi ni nak buat uvapan cenggitu.
Kalau kalah, mana nk sorok muka.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:09 PM | Show all posts
Nenasketum replied at 4-3-2021 04:41 PM
Mana datang suma orang gemuk2 ni?  Pastu kawen dok telan pil biru, jantung kenot take it, mninggal.

Adik beradik dia kut..muncul dikala berebut harta..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Sembang...

Mau kencang!!!
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Baru mula kan
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:13 PM | Show all posts
prettyuglybabe replied at 4-3-2021 04:59 PM
kalau kalah, apa pulak nak digorengnya siali ni..

kompem keluar ayat "kalah kat dunia jer"

Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
prettyuglybabe replied at 4-3-2021 08:59 AM
kalau kalah, apa pulak nak digorengnya siali ni..

Kalau kalah, mestilah kedengaran ni mahkamah dunia saje, akhirat belum tentu lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak abis si ali ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni saman tentang apa? Si alihitam ni ada up ke tuntutan dia tu?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kes faraid tu memang le takde kaitan dgn dia tapi kenapa tak bawa mak tu? Apa lagi yg dia tak puas hati dgn dayah?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:31 PM | Show all posts
Wau.....netizen yg akan tersipu2 malu memikirkan makian2 terhadap kau ye?
dia yakin sgt dia akan menang ni
tak sabar nak tengok dia menang ke kalah
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Tu semua tu kicuk dgn si gemuk sapa nama tu yg tido bilik dayah tu kan?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
laaa enjin baru nk bermule tp statement mcm dh confirm menang. kau saman dayah tu pun atas dasar ape? name pun takde terlibat dlm faraid. sebaliknye kau malukan die lagi ade la. lain yg dayah sampaikan, lain yg kau putar belit kt netizen. mase netizen caci maki dayah mse dayah difitnah saman mertua tu kau tanak pulak terangkan yg sebenarnye kau dh salah paham ayat dlm surat guaman tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list