Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1467
View
20
Reply

Zizi Kirana Tidur Tiga Jam Je Sehari, Gementar Tunggu AJL35

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-3-2021 01:00 PM | Show all posts |Read mode
Seminggu lagi menjelang Anugerah Juara Lagu ke-35 (AJL35), penyanyi Zizi Kirana berkata dia kini giat membuat latihan dan persiapan akhir sebelum beraksi di pentas berprestij itu, Ahad ini.


Zizi yang akan mempersembahkan lagu berjudul Eh memberitahu hanya tidur kira-kira tiga jam sehari kerana perlu menjalani latihan dan dalam masa sama menyelesaikan beberapa rakaman program televisyen lain.


"Sejujurnya memang gementar menanti malam AJL35 kerana ini kali pertama saya layak ke pentas akhir. Minggu ini kita baru nak buat latihan yang betul-betul terutamanya tarian.


"Nak berlatih ni kena cari masa yang sesuai memandangkan saya agak sibuk dengan program TV lain, jadi jadual memang padat, sekarang ni ada seminggu sahaja lagi masa untuk latihan.




Foto: IG





"Sehari saya tidur dalam tiga jam sahaja, terganggu itu biasalah sebab banyak benda nak fikir dalam kepala, tentang kerja, tarian, baju, penggambaran, rakaman... tapi saya cuba tenangkan diri, cari ruang untuk tarik nafas dan tak nak marah-marah," katanya kepada mStar.


Lagu Eh ciptaan Zizi Kirana, Navigator dan Mambang itu merupakan antara 12 lagu yang layak ke AJL35 yang akan bersiaran secara langsung di TV3 pukul 9 malam, Ahad ini.


Menerusi laman sosial, rata-rata peminat meramalkan lagu ini berpeluang untuk memenangi salah satu kategori dan tidak mustahil menjadi juara kerana liriknya bersesuaian dengan isu semasa.


"Kalau ada yang kata boleh menang, saya amin kan sahaja... malam itu saya cuma nak buat yang terbaik dan enjoy!


"Nak sampai ke pentas akhir ini pun banyak cabaran, tukar tarikh beberapa kali dan kekangan waktu untuk latihan, jadi saya hanya berserah sahaja dan buat yang terbaik.




  



"Selepas berusaha, seterusnya kita bertawakal... InsyaAllah sokongan peminat dan orang ramai akan menguatkan lagi semangat saya pada malam itu, ujarnya.


Selain Eh, 11 lagu lain yang bertanding ialah Semalam nyanyian Aina Abdul, 7 Nasihat (Shiha Zikir, Kmy Kmo, Luca Sickta), Belenggu Rindu (Wany Hasrita, Datuk Jamal Abdillah), Peluang Kedua (Nabila Razali), Hati (Hael Husaini), Hutang (Floor 88), Gila (Kaka Azraff, Noki, Loca B), Kau Sakiti (Amir Masdi), Jangan Khianati Aku (Azlan & The Typewriter), Gundah (Ernie Zakri) dan Aku Bidadari Syurgamu (Aishah). -CARI


Sumber: mStar Online

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 8-3-2021 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku hari hari tidur kurang 3 jam sehari. Gementar memanjang ah bencinya ada anxiety
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 01:24 PM | Show all posts
Ayooo x payah ladik...yg akan sangkut top3 nanti lagu si Hael tu la..ko untuk showmanship je penuhkan kuota...
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan ko je Zi, aku pun dah masuk 2 minggu tidur 2-3 jam je. Stress.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun Sama la zizi.. hampir hari2 kurang tidur.. ada masa x tidur langsung.. mula2 sbb bz kerja.. lama2 jd habit campor pikir masalah2 yg hada.. bla mlm x leh tidur, siang ngantuk sampai semua bnda pusing. Badan pon ngetor. Ngantuk siang ni payah.. klu tdur pon x Sama mcm malam n tdur sekejap2 saja
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 06:18 PM | Show all posts
sakit perut semua nak luah
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 06:28 PM | Show all posts
kecam orang lain sendiri taknak ubah... ehh ehhh
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Good luck zizi..
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku nk tgk performance jer
.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
sawi_bayam replied at 8-3-2021 01:23 PM
Aku hari hari tidur kurang 3 jam sehari. Gementar memanjang ah bencinya ada anxiety

Cuols x p jumpa dr ke. Jgn biarkan bahaya nanti
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 10:19 PM From the mobile phone | Show all posts
missmeornot replied at 8-3-2021 08:29 PM
Cuols x p jumpa dr ke. Jgn biarkan bahaya nanti

Jumpa youalls. Dah bertahun tahun hampir berdekad sakit ni. Mmg konsisten berubat pakar.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2021 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
sawi_bayam replied at 8-3-2021 10:19 PM
Jumpa youalls. Dah bertahun tahun hampir berdekad sakit ni. Mmg konsisten berubat pakar.

I see..meols doakan cuols akan sihat mcm  biasa
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 09:58 AM | Show all posts
iouls pun sejak tinittus ni makin terus...tidur 3,4 jam je semalam...haishhhh
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
3480 replied at 8-3-2021 04:07 PM
Aku pun Sama la zizi.. hampir hari2 kurang tidur.. ada masa x tidur langsung.. mula2 sbb bz kerja..  ...

Ko biar betol xtidur lngsung..
Aku mesti kena tidur tak kurang 4-5 jam
Kalau tak kepala weng2 mood tak ok
Letih weii
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
sawi_bayam replied at 8-3-2021 01:23 PM
Aku hari hari tidur kurang 3 jam sehari. Gementar memanjang ah bencinya ada anxiety

Cuba sibukkan diri dgn exercise..
Bila letih ko akan tidur lena
Exercise utk lancarkan darah..
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2021 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
naina replied at 9-3-2021 10:35 AM
Ko biar betol xtidur lngsung..
Aku mesti kena tidur tak kurang 4-5 jam
Kalau tak kepala weng2 m ...

Betuiiii.. baru2 ni lebih 24 jam aku x tdoq.. siapkan kerja la.. selang dua hari gitu aku akan x tdoq lebih 24 jam..tp zmn belajaq dlu sama.. slalu mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 12:03 AM From the mobile phone | Show all posts
3480 replied at 9-3-2021 08:24 PM
Betuiiii.. baru2 ni lebih 24 jam aku x tdoq.. siapkan kerja la.. selang dua hari gitu aku akan x t ...

Aku zaman belajar macam kau. Dah kerja pun macam kau. Ada anak lagi le. Itu pasal aku alami masalah mental sebab tekanan dari sekolah tak tidur, dari zaman belajar tak tidur. So if possible, kau try utk jaga tidur kau. Aku tak tau macam mana la sbb aku mmg sakit ni dah lama. Antara puncanya sbb tak tidur. Pernah tak tidur straight 48jam.
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 12:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Gigih yaa zizi bagus2 moga sukses ajl nanti...
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
sawi_bayam replied at 11-3-2021 12:03 AM
Aku zaman belajar macam kau. Dah kerja pun macam kau. Ada anak lagi le. Itu pasal aku alami masala ...

Betui.. betui.. paham sgt.. aku pon sama.. masalah tidur ni pon leh jd murung
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
semoga EH ada tempat dihati juri mata 1 acik ajemir kalis maki itu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list