Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1763
View
18
Reply

Ifa Raziah Sedar Diri Jahil

[Copy link]

Author: Raline       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-4-2021 02:32 PM | Show all posts |Read mode
“Doakan Saya..” Sedar Diri Jahil, Ifa Raziah Ambil Kesempatan Berlatih Berhijab Di Bulan Ramadan







Pelakon senior dan personaliti TV terkenal, Ifa Raziah mengakui dirinya masih jahil dan tidak sempurna dan tidak kisah jika ada orang di luar sana yang mempersoalkan niat sucinya untuk berhijab di bulan Ramadan.

  


Dia yang ditemui media baru-baru ini menjelaskan bahawa dia sudah tiga tahun mengamalkan bertudung litup secara sepenuh masa di bulan puasa.

Jelas Ifa Raziah atau nama sebenarnya Saripah Raziah Binti Mustapha,45, dia tidak mahu ketinggalan untuk merebut pahala berganda di bulan mulia ini.

“Kalau kita sedar diri kita jahil, jadi bulan ini untuk kita ambil kesempatan untuk mengumpul banyak pahala. Mungkin bulan sebelum ini, bulan lain jahil, buka-buka, jadi bulan ini memang untuk saya menutup aurat.”


Ifa sebelum ini memang bertudung pada setiap hari Jumaat setiap minggu berkata enggan bersikap hipokrit dalam isu membabitkan agama kerana beranggapan itu urusan dirinya dengan Allah S.W.T.


  


“Orang selalu cakap, dah elok berubah, berhijab, tiba-tiba dah habis raya habis Syawal, buka balik. Benda ini tak boleh janji dengan manusia, ini antara saya dengan Allah..” ujarnya kepada sebuah portal berita ketika ditemui.

Ujarnya lagi, komitmen kerja turut menjadi sebab dan kekangan buat dirinya untuk tampil berimej muslimah sepenuhnya.


Akhir bicara, Ifa menzahirkan perasaan syukur kerana masih dikurniakan rezeki yang melimpah ruah dan turut memohon doa daripada  orang ramai serta peminat agar dirinya dapat menjadi lebih baik dan berhijrah ke arah kebaikan.

SUMBER : mStar Online


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 15-4-2021 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
masuk dalam cerita dalam kain rambut kenmain oren sunquick (tah mandi hadas ke sah tk ke tu tak tahulah). boring tul retis rentua posing time ramadhan pakai tudung. lepas raya tu kuku berkutex balik pulak....

Yih sgt...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-4-2021 03:08 PM | Show all posts
menggoda muka ifa ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Raline replied at 15-4-2021 03:08 PM
menggoda muka ifa ni

Ye ke menggoda?
Kat luar mcm pondan, bkn nak kata la
Tp aku mula mmg betul igt dia pondan
Lps dgr suara br tau kak puk puk
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
hijab pn ken berlatih ye...tp takpela at least ada lagi cubaan nk berubah ke arah lebih baik...semoga istiqamah
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
apa2 je lah..,
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Artis2 ni macam bangga pulak ngaku tak pandai pasal ugama sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 11:38 PM | Show all posts
muka macam dibina daripada simen
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2021 11:42 PM From the mobile phone | Show all posts
dalam usia senja sebegini masih pikir baru nak belajar ke?
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
tutup rambut dgn tutup aurat jauh bezanya apa2 lah ipah oii, iols pun byk lompong lg nak komen org
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 07:44 AM From the mobile phone | Show all posts
dubuk replied at 15-4-2021 11:38 PM
muka macam dibina daripada simen

Komen nie lawak tapi pedas hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
c===8 replied at 15-4-2021 07:15 PM
Artis2 ni macam bangga pulak ngaku tak pandai pasal ugama sendiri

Terpikir yg sama jugak!bukan ke lahir dlm keluarga muslim bukan convert pun! Tiap2 tahun up crita yg sama! retis nie kadang songeh mcm budak2 baru lepas pmr!
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 07:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Berlatih? Acah la ang muka pprt mcm x pnh pakai tudung dulu2 time kt skolah. Kih4.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 09:12 AM | Show all posts
ko ni mualaf ke ipah? atau memang ignorant macam tu semata2 nak sensasi? muka dia dah macam SAW semakin hari semakin pelik.. macam pondan tu definitely, kalau cantik tu haprak! tipu lah kalau nak kata cantik. kalau nak bagi senang faham tu seolah2 macam kalau 'mak ko ijau' tu ada muka, ini lah muka dia
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 09:34 AM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 15-4-2021 05:11 PM
Ye ke menggoda?
Kat luar mcm pondan, bkn nak kata la
Tp aku mula mmg betul igt dia pondan

Ok aku mmg dah ketinggalan jet. Nak tau kenapa di dipanggil ifa puk puk? Hahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
haznor replied at 16-4-2021 09:34 AM
Ok aku mmg dah ketinggalan jet. Nak tau kenapa di dipanggil ifa puk puk? Hahaha.

Rasanya dia sdr yg bagi gelaran diva puk puk
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2021 11:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Selagi bernafas.. sempat lagi
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 12:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni tiap tahun asal bulan pose je brtudung..kluar citer bertudung..lama2 nampak mcm syok sendiri weh bulan pose je pkai tudung..nak pujian ler tu..lg sorg mekjurah..beriya..nak pakai tu pakai terusss jelaaa
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 02:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga istiqamah sampai habis puasa. Amiinnn
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list