Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1127
View
6
Reply

Sembilan RemajaTerlibat ‘Perang Kain Sarung’ Ditahan

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2021 04:53 AM | Show all posts |Read mode
Polis menahan sembilan remaja di daerah Cianjur, Jawa Barat selepas mereka didakwa terlibat dalam ‘perang kain sarung’.


Lapor Kompas.com, polis turut merampas lima buah motosikal dan dua kain sarung yang sudah diubah suai dengan satu daripadanya menyerupai cemeti.


Ketua Polis Cianjur, Ahmad Suprijatna berkata, kesemua remaja yang berusia antara 14 hingga 18 tahun itu ditahan ketika ingin memulakan ‘peperangan’.




Kain sarung yang dirampas selepas sembilan remaja ditahan kerana terlibat dalam perang kain sarung di Cianjur, Jawa Barat. - AGENSI






“Kesemua remaja itu diserahkan kepada ibu bapa masing-masing kerana mereka masih di bawah umur.


“Sehingga kini, sebanyak tiga kejadian perang kain sarung dilaporkan sejak Ramadan bermula,” katanya.


Jelas Ahmad, perang kain sarung itu merupakan tradisi untuk golongan kanak-kanak bermain ketika bulan puasa.


Namun, tradisi itu dilihat semakin berbahaya apabila ada pihak mengubah suai kain sarung dengan niat mendatangkan kecederaan.




Sumber: Utusan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 20-4-2021 07:00 AM | Show all posts
gigih aku google nak tau ape ke mende perang kain sarung ni



masa aku kecik dulu, benda paling bahaya nak main baling selipar je.
mula2 attack selipar. lama2 attack orang. dah la selipar jepun, tebal, berat. sakit bodo
balik rumah lebam sana-sini, menangis-nangis.

besok jumpa main lagi. tak serik, hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 09:48 AM | Show all posts
Adrif replied at 20-4-2021 07:00 AM
gigih aku google nak tau ape ke mende perang kain sarung ni

ini mcm bagus untuk latihan pergerakan tubuh dan melatih strategi tapi senang pulak nak gaduh
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 09:57 AM | Show all posts
Adrif replied at 20-4-2021 07:00 AM
gigih aku google nak tau ape ke mende perang kain sarung ni

Selipar Tat Sing paling hazab...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:21 AM | Show all posts
aku ingat mcm citer tarung sarung tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 11:26 AM | Show all posts
Adrif replied at 20-4-2021 07:00 AM
gigih aku google nak tau ape ke mende perang kain sarung ni

hahaaaa.  ada sekali tu baling selipar termasuk dalam mulut member.  berbirat mulut kawan tu sampai raya 6.  
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2021 11:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kreatif juga mereka ni, tapi disalah gunakan ke atas kreativiti yang ada
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list