Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7245
View
120
Reply

[Tempatan] Edisi bukan kayangan-Pelajar Matrikulasi Gopeng dikompaun RM1500 pasal tak pakai pelitup muka

[Copy link]

Author: Boomibulat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-4-2021 10:13 AM | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 20-4-2021 10:26 AM

Jabatan Kesihatan Perak siasat aduan pelajar dikompaun RM1,500
KKM.png
IPOH - Jabatan Kesihatan Perak menjalankan siasatan terhadap aduan kompaun RM1,500 yang dikeluarkan kepada pelajar Kolej Matrikulasi Perak, Gopeng atas kesalahan tidak memakai pelitup muka sepertimana tular di media sosial.

Perkara itu dimaklumkan sendiri Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menerusi ciapan balas di Twitter pada lewat malam Isnin.

Menurutnya, siasatan segera sedang dijalankan oleh jabatan itu agar tindakan sewajarnya dapat diambil.

"Terima kasih atas aduan ini kepada KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) dan perkara ini akan diambil tindakan secepat mungkin. Insya-ALLAH," tulisnya.

Beliau berkata demikian ketika membalas ciapan seorang pemilik akaun bernama @NabilAmirul4 yang mendakwa pelajar matrikulasi terbabit dikenakan kompaun RM1,500 oleh pegawai KKM yang datang ke kafe kolej berkenaan.

Ciapan itu meluahkan rasa kesal dengan kompaun yang dikenakan sedangkan elaun diterima mereka sebagai pelajar kolej itu bagi tempoh enam bulan hanya RM1,250.

Pada Isnin tular di media sosial Twitter apabila ada beberapa akaun yang mendakwa terdapat pelajar matrikulasi dikenakan kompaun kerana melanggar prosedur pematuhan standard (SOP) dengan tidak memakai pelitup mulut di dalam kawasan kolej.

Perkara yang membuatkan ramai berasa kesal adalah pelajar tersebut langsung tidak dibenarkan keluar ke mana-mana sejak semester dibuka dan pihak berkuasa yang masuk ke dalam kolej untuk membuat pemeriksaan telah mengenakan kompaun kepada mereka tanpa budi bicara.

Terdapat juga video menunjukkan pelajar-pelajar matrikulasi itu disaman sehingga membuatkan warganet mempersoalkan tindakan tersebut.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 20-4-2021 10:14 AM | Show all posts
Edited by Boomibulat at 20-4-2021 10:17 AM

Perkara yang membuatkan ramai berasa kesal adalah pelajar tersebut langsung tidak dibenarkan keluar ke mana-mana sejak semester dibuka dan pihak berkuasa yang masuk ke dalam kolej untuk membuat pemeriksaan telah mengenakan kompaun kepada mereka tanpa budi bicara.
ss.png
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:16 AM | Show all posts
agaknya apa lah tahap pendidikan tukang saman tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-4-2021 10:19 AM | Show all posts
ss2.png
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
c===8 replied at 20-4-2021 10:16 AM
agaknya apa lah tahap pendidikan tukang saman tu

Spm je kot
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Kobis tak kena kompaun lagi?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:23 AM | Show all posts
Neelofa camner...?
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:26 AM | Show all posts
eh..apa kebodohnya KKM ni...student tu mana ada keluar mana2..dalam asrama dan kuliah je lah diorang duduk...so nak saman sbb tak pakai mask tak fikir pakai kepala otak ke..puiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
BicaraHatiku replied at 20-4-2021 10:23 AM
Neelofa camner...?

Ptt bdk2 tjk video lopa naik jet ski csri gua kt langkawi tu....
Dgn bdk marhaen 18-19 cepat je menyaman...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Neelofa kena ke tak....kalau lepas tolong bayor kompaun budak ni..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian budak sekolah kn aniaya..
Terus je saman...sedangkn dh 5 bulan kena kuarantin...aku jumpa anak aku pn kt luar pagar je...bg barang ckp few min blah..
Sedangkn golongan artis musibat yg terang2 buat Salah pn kerajaan  x saman
Bgus kerajaan umno pas ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:32 AM | Show all posts
tgk muka noor hissham pun aku dah meluat
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
ontah la dekk dah tau tak berduit pakai je la mask kecuali tgh makan utk selamat. tapi yg kayangan babi ape ye kena buka kertas siasatan sampai sebulan pon tak kena pape? kalau semua rakyat tak kira kasta kena kompaun serta merta org tak bising,ni yg marhaen je takde budi bicara langsung! instababi rentas negeri alasan terbabi pon lepas siap dgn riaknya menayang! puikk
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:34 AM | Show all posts
sepatutnya kena pakai, kalau tak pakai kompaun sajalah. tak ke mana-mana masih boleh terjangkit melalui orang yang boleh keluar masuk kwsn tu spt staff.. kompaun saja cuma amount tu biar kecil lah, biar ego tu turun skit
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:36 AM | Show all posts
Dah kenapa menyemak sibuk masuk kolej yg mmg budak2 dh terperap kat situ?? Kes neelopak, annuar musa, menteri ugama tu dah setel ke belum? Mmg kerajaangagal laknat double standard lah woi!
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Lain Kali suruh mak ayah jangan pangkah Abahcow ye dik...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Nape budak2 ni tak pakai? Mak pak tak bekalkan face mask ke? Campak ikut pagar ke. Cikgu2 dan staffs matrik tu masih boleh keluar masuk. Bahaya dekat budak2 ni.
Rakyat marhaen ni pakai je. Kalau retis macam nelopak, lain la. Bukti punya banyak pun haram kena denda lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:39 AM | Show all posts
eeiii dah makin nampak laa set2 antara dua darjat ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:40 AM | Show all posts
NazRysha replied at 20-4-2021 10:32 AM
tgk muka noor hissham pun aku dah meluat

samalah ngan aku...meluat sangat...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2021 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku dah letih nak bagitau banyak kali. Kau marhaen layanan lain..takde kompromi. Lainlah kau golongan atasan..boleh buat ikut suka. Golongan atasan ni bermula dari agong laki bini Kaum kerabat sahabat handai, PM, menteri, timbalan menteri, retis, instafemes, t20, polis2 kartel...

Student, m40 b40? Sila bayar kompaun.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list