Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
505
View
6
Reply

Masjid berdosa jemaah suci

[Copy link]

Author: SenangMaju    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-4-2021 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by SenangMaju at 29-4-2021 02:27 PM

Assalammualaikum.

Saya ringkaskan aje ye. Beberapa hari lepas, terdengar khabar masjid disaman??

Heheeehe, ulama-ulama??? Kalau sampai peringkat, rumah Allah disaman, rumah Allah ada dosa ke mangkuk oit... Puih!! Yang salah tu, yang menguruskan masjid, apa hal yang menguruskan masjid BAYAR SAMAN GUNA DUIT MASJID? BODOH BERGANDA KA?

Kesian.... Dalam forum ni, yang kononnya suci duduk dalam page ni, rupa-rupanya Tak tahu, Kita adalah sejenis manusia suci, yang menyalahkan sesuatu yang suci disisi-Nya, langsung memanfaatkannya? Sejak dahulu hingga kini bukan?

Hehehehe, Tak kisah lah. Covid dah jadi macam cerita Al tahyul ler ni. Dah peringkat merepek. Yang penyakit kritikal meninggal lagi ramai berbanding penyakit kritikal yang dijangkiti covid? Apakah sebenarnya Kita ni bodoh Tak faham hadis yang berkaitan penyakit-penyakit menerusi SABDA Rasullullah s.a.w di zaman ini?

Renung-renungkanlah betapa bodohnya manusia yang perasan suci tapi ingkar kepada Allah dizaman ini... Moga2 kebenaran ditegakkan-Nya menerusi hamba-hamba-Nya yang taat kepada-Nya
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 29-4-2021 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Masjid kena SAMAN. Sejak bila lah, masjid buat dosa? Rumah Allah buat dosa? Ataupun yang buat salah, ingin menyalahkan masjid?

Macam familiar ajekan dalam page ni. Ada yang memang jenis buat dosa, tapi nak didosakan kepada orang lain?  Dengan harapan cari duit ke tu? Hehehehhe.

Bukankah itulah fitnah?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2021 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by SenangMaju at 29-4-2021 01:11 PM

Saya dah ajar sikit ilmu kebodohan yg menjadi ilmu. Cukuplah kot? Tak perlu panjang-panjang sgt. Benda bodoh-bodoh ni, yang pakar aje nampak (aku sorang aje sejak dulu sampai ler ni). Apa leh buat, semua ilmu bodoh tu, DIA yang bagi, bukan ada universiti2 yg lagi bodoh yg ajar pun. Kalau ada, Tak de lah nampak bodoh sangat takat ler ni kan?

Ada yang berjawatan dalam urusan agama pun, lagi teruk Tak kenal Allah menyentuh soal ini ya? Dahlah bodoh, tak reti jumpa tok guru kot pasal sijil tahap dewa phd?  Urusan masjid masih belum fakih, perasan diri fakih sgt urusan sajat yg kamu PULUN macam nak rak? Kalau urusan masjid pun BODOH TAK PAKAR, urusan sajat kamu pakar ke?

Bulan puasa ni, bersihkan hati. Apa gunanya BERSIH HATI, sedangkan hakikatnya JELAS HATI TAK DIBERSIHKAN OLEH ALLAH? TU pun bodoh Tak faham ka? Rumah Allah itu TAK BOLEH DISAMAN. Bila Kita SAMAN, kemudian bayar SAMAN, masjid Tak pernah pun buat dosa. Malaikat datang di tempat yang suci. Yang buat dosa tu org yang menyaman dan yang menguruskan masjid. Takkan le, benda basic, para ULAMA bodoh Tak faham kot? Puih!!!! Standard suci??? Puih!!!!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2021 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by SenangMaju at 29-4-2021 02:18 PM

Dosa :

Mana-mana individu yang menyaman masjid, hakikat BERDOSA (MENDUSTAKAN ALLAH). Ianya dosa-dosa besar kerana MASJID TIDAK PERNAH BERDOSA kerana ianya RUMAH ALLAH.

Mana-mana individu yang menerima saman, lalu membayar SAMAN dengan menggunakan duit masjid TETAP BERDOSA. Ini kerana, masjid Tak pernah BERDOSA. Ini juga termasuk dosa MENDUSTAKAN Allah.

Mana-mana ULAMA, Ustaz, umarak, ustazah dan seumpamanya, yang tidak mempertahankan hak kesucian MASJID, termasuk dalam kategori berdosa MENDUSTAKAN Allah.

Wang SAMAN yang diambil dari masjid perlu diserahkan semula SERTA MERTA berserta pengakuan taubat nasuha, dan ketahuilah, selagi tidak dilaksanakan, semua amalan mereka yang terlibat (termasuk yang semua pembuat dasar SAMAN, semua yang Tak jaga Hak Masjid) tidak DIHITUNG OLEH ALLAH sejak dahulu hingga saat pengakuan taubat nasuha berkenaan (Tak perlu publish maklum, cukup sekadar mengajar adabnya)
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2021 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Samaada seseorang itu terlibat secara langsung atau tidak langsung urusan SAMAN masjid ini, yang melibatkan aturcara SAMAN, kaedah menyaman dan apa jua yang berkaitan SAMAN masjid, mereka2 yang menggubal SAMAN berkenaan, mereka yang tidak mempertahankan hak masjid sedangkan mereka itu diberi Hak untuk menguruskan hal ehwal masjid dari sekecil2 jabatan hingga sebesar-besar jabatan yang melibatkan negeri2, kesemua ya mendapat dosa MENDUSTAKAN Allah samaada SUKA ATAU PUN TIDAK SUKA, ianya BUKAN DIPUTUSKAN HUKUM OLEH KAMU, sedangkan ianya HUKUM sebenar dari Allah untuk kamu imani dan taati.

Mana2 pencela, yang memelihara agama, yg cuba menukarkan apa yang dimaksudkan Rumah-rumah Allah pada maksud selain itu, dan selama hidupnya tidak taubat nasuha sesuai dosa yang DILAKUKANnya, semua amalannya ibarat debu-debu SEKALIPUN DITERIMA OLEH ALLAH ataupun tidak, debu-debu tetaplah debu-debu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2021 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
http://blog.iain-tulungagung.ac.id/psqh/2020/12/10/hukuman-seorang-hamba-mendustakan-ajaran-allah/
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-4-2021 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya keluar dulu. Rasanya kes korang buat ni, kes bodoh paling nyata, Tak ada adab ketika diri tahu, Allah melihatnya.

Saya ingat nak buat2 bodoh ajalah, agar kamu semua kekal dgn dosa2 tu, senang sikit kan? Tak perlu balas dendam, tanpa diri sedari kebodohan itu.cTak pe, lepas ni, Saya diamkan terus urusan dosa2 yg korang akan buat, biarlah dalam standard yang dimaksudkan.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list