Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
1217
View
10
Reply

Pegawai Koperasi Tagih Hutang Guna Mikrofon

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-5-2021 11:23 AM | Show all posts |Read mode
Aksi seorang pegawai koperasi meminta ahlinya membayar ansuran pinjaman menggunakan mikrofon yang disambung dengan alat pembesar suara menjadi viral dalam media sosial.


Lapor Kompas.com, pegawai tersebut yang dikenali sebagai Adli Nawari terpaksa berbuat demikian selepas beberapa ahli koperasi asyik mengelak untuk membayar hutang.


Katanya, mereka sudah dihubungi banyak kali supaya melunaskan bayaran ansuran pinjaman, namun tidak diendahkan.




Tangkap layar video menunjukkan Adli Nawari menggunakan mikrofon dan alat pembesar suara ketika meminta seorang ahli koperasi membayar ansuran pinjaman.




Video yang tular dalam media sosial itu menunjukkan Adli menggunakan mikrofon meminta seorang wanita membayar hutang pinjamannya.


Jelas Adli, dia pada mulanya bertemu dengan wanita itu di rumahnya untuk meminta bayaran ansuran namun kehadirannya tidak dihiraukan.


Kebetulan ada sekumpulan penduduk sedang berkaraoke berhampiran rumah wanita itu, lalu saya pinjam sebentar mikrofon serta alat pembesar suara.


Terkejut dengan keadaan itu, wanita tersebut kemudiannya membayar ansuran pinjamannya, katanya.


Jelas Adli, dia tiada niat untuk memalukan ahli koperasi yang liat membayar hutang.




Sumber: Utusan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 6-5-2021 11:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni isu semasa ke......
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 12:07 PM | Show all posts
Macam ikut style along je
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 12:40 PM | Show all posts
dah malau baru ada akai nak bayar
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 12:43 PM | Show all posts
Buat sajalah , dha hutan kenalah bayar

kan maszlee kemetot kan kannnnnn

maszlee tu dungu
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan takde duit, ada je duit tp tak nak bayar hutang
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam ni je ubatnya. Bagi malu... Ini orang yang bagi hutang pulak macam peminta sedekah. Benci betul aku manusia macam ni... Hari2 post di fb ayat2 Al Quran dan ceramah agama tapi perangai IBLIS!
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
vee_zara: Bukan takde duit, ada je duit tp tak nak bayar hutang


Haa betul2. Ada tahun lepas aku tengok video youtube pasal ahlong versi indonesia tuntut hutang. Perrgh memang dahsyat. Memang elok la kena tuntut cara samseng sebab tauke cina wanita yang pinjam hutang tu buat macam2 alasan tak nak bayar. So ahlong tu terpaksa guna kekerasan, degil sangat. Yang tuntut tu keturunan portugal timor leste, cam orang kulit hitam orang asli pun ada rupa dia. Kalau yang tuntut tu melayu indon rasanya tak jalan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 04:08 PM | Show all posts
Hakikatnya.. Bila sedara mara atau adik beradik jugak kawan yg hutang, itu yang paling kita sukar nak mintak...........
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2021 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Itzy: Haa betul2. Ada tahun lepas aku tengok video youtube pasal ahlong versi indonesia tuntut hutang. Perrgh memang dahsyat. Memang elok la kena tuntut car ...

Tiongkok tu owner kedai hardware kan? Depan kamera je tiongkok tu berani, lg pun tiongkok tu dh bayar polisi. So dia org berani.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2021 12:12 AM | Show all posts
Sial la jenis taknak bayar hutang ni.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list